Ascultă Radio Poema

marți, 17 martie 2015

Serghei Esenin - Ca Tine Nu-s Pe Lumea Asta Douǎ


Ca tine nu-s pe lumea asta două.
În viaţa ta cu licăriri de stea,
Nădejdea mea-i iar teafară şi nouă
Şi se repetă tinereţea mea.

Tu – vorba mea de busuioc măiastră,
Pe veci eşti scumpa sufletului meu.
Cum mai trăieşte astăzi vaca noastră,
Smulgând tristeţea paielor mereu?

De-ncepi să cânţi dispare orice geamăt.
Cu visuri de copil mă lecuieşti,
Sub geamul alb s-a scuturat de freamăt
Scoruşul vesnic gata de poveşti?

Torcând – ce cântă mama mult dorită?
Pe veci plecai din sat dar… tot mai ştiu
Că-i bătătura casei troienită
De frunza unui viscol purpuriu.

Mai ştiu că pentru biata noastră soartă,
În loc de plîns şi-n loc de tânguit,
Lânga zăplaz, ca după-o fată moartă,
A prins să urle-un câine părăsit.

Eu n-am să-mi mai văd satul din câmpie,
Căci prea târziu primit-am, dupa ani,
Ca dragostea, ca orice bucurie,
Basmaua ta frumoasă de Riazani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu