Ascultă Radio Poema

luni, 10 februarie 2020

Jalaluddin Rumi - Poezii




*
Pentru îndrăgostiți
nu există musulmani, creștini și evrei.
Pentru îndrăgostiți
nu există credință și trădare.
Pentru îndrăgostiți
nu există trup, gând, inimă și suflet.


De ce-i asculți pe cei care văd totul în acest fel?
Dacă nu sunt îndrăgostiți, sunt orbi.

*
Plângeam și mă ardea plânsul meu.
Tăceam și mă ardea tăcerea mea.
Cândva, am încetat să exagerez,
m-am oprit la mijloc,
dar și acolo am ars.

*
Sunt mort în această lume.
Sunt astfel, de mult timp.
În fiecare zi, trupul meu se topește
și în curând se va întoarce în pământ.
Nu este greu să negi
nici această viață, nici această lume.
Să renunți însă la iubirea ta
nu este doar greu, ci imposibil.

*
Într-o zi sufletele noastre vor deveni unul
și unirea noastră va fi veșnică.
Știu că orice îți ofer se întoarce la mine.
Îți dau, deci, viața mea
sperând că tu
vei reveni la mine.

traducere Adina Velcea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu